rss
twitter
    Ne mutlu Türküm diyene!

Suriye'deki Karaçay-Malkar Türkleri Hakkında


Türkiye Karaçay-Balkar Türkleri Kültür ve Yardımlaşma Dernekleri Ortak Bildirisidir - Ufuk Tuzman

İç savaş nedeniyle zor günler yaşayan Suriye’deki halklar şüphesiz çaresiz ve yardıma muhtaçtır.

Yaklaşık 64 yıl önce 10 Aralık 1948 de BM Genel Kurulu’nda kabul edilen İnsan Hakları Evrensel Beyannamesi İnsanlık tarihinin binlerce yıldır devam eden acılarına, savaşlara, ulusların - uluslara, devletlerin bireylere yapmış olduğu zalimliklere son vermek amacıyla kabul edilmiştir.

İç savaş maalesef 22 aydan beri devam etmektedir ve Suriye’deki durum ülkede yaşayanları komşu ülkelere sığınmaya zorlamıştır.

İnsan Hakları Evrensel Beyannamesinin ilkeleri doğrultusunda Türkiye Cumhuriyeti Suriyeli göçmenlere kapısını açarak, onlara tarihi kardeşliğin sıcaklığını bir kez daha hatırlatmıştır.

Suriye’deki trajediler ülkenin dört bir yanında cereyan etmektedir. Özellikle Suriye’nin kuzeyine (Türkiye sınırına) maalesef ulaşma şansı olmayan ve çatışmaların yoğunlaştığı Başkent Şam’ın kenar mahallelerinde (Rukniddin ve Küsve) ve Golan bölgesinde hayatta kalma mücadelesi veren 100 bine yakın Kafkas halkının hayatta kalabilmesi için tek çıkış noktası olarak, Lübnan kullanılabilmektedir.

Türkiye sınırına en uzak yerleşim noktalarından Şam çevresinde hiçbir siyasi tarafın yanında olmayan Suriye’deki nüfusları 800’ü geçmeyen Karaçay-Malkar Türkleri de kendi gayretleriyle yardım çağrısında bulunarak Türkiye’ye gelmek için Sivil toplum kuruluşlarımızdan acil yardım talep etmiştir.

Suriye’de özellikle bu gelişmeler insanları kendi inisiyatifleri doğrultusunda yardım aramaya mecbur bırakmıştır.

İşte böyle bir süreçte Suriye’de yaşayan ve soydaşlarımızın acil yardım talebi Türkiye’den yaşayan Karaçay-Malkar Kültür ve Yardımlaşma Derneklerini harekete geçirmiş ve 29 Aralık 2012 Cumartesi günü Eskişehir Derneğinin himayesinde Olağan üstü bir toplantı tertiplenmiştir.

Toplantıya; Eskişehir Kuzey Kafkas Karaçay Balkar Kültür Eğitim Ve Yardımlaşma Derneği Yönetim Kurulu, Afyonkarahisar Karaçay-Malkar Kafkas Kültür ve Yardımlaşma Derneği Yönetim Kurulu, Ankara Gölbaşı Kafkas Birliği Derneği Yönetim Kurulu, Başhüyük Karaçay-Balkar Kültür ve Yardımlaşma Derneği Yönetim Kurulu, Çiftlikköy Kafkas Derneği Yönetim Kurulu, Çifteler Karaçay-Malkar Kültür ve Yardımlaşma Derneği Yönetim Kurulu, Bolvadin Karaçay Malkar Kültür Derneği Başkan ve temsilcileri katıldı.

Düzenlenen toplantıda;

1. Türkiye’deki Karaçay-Balkar Kültür ve Yardımlaşma Dernekleri olarak Ankara Merkezli Suriyeli Karaçay-Malkar Türkleri Kriz Yönetimi Komitesi Kurulmasına karar verilmiştir.
- Söz konusu Kriz Yönetimi Komitesi başkanı olarak Selim İTEZ’in yetkilendirilmesine ve komite yapısının başkan tarafından oluşturulmasına dernek yönetimlerince ortak karar verilmiştir.

2. Türkiye çapında sivil toplum kuruluşlarına nakdi yardım kampanyası başlatılmasına karar verilmiştir.
Hayatları tehlike altında olan Kafkas kardeşlerimizin ve özellikle Karaçay-Balkarların Lübnan’dan çıkışları ve yol giderleri için gerekli olan kişi başı yaklaşık 200 ABD doları yolculuk giderlerinin (Beyrut Mersin /SEKA limanı RO-RO seferleri bilet bedeli ve diğer ulaşım harcamaları) karşılanması için kamuoyuna duyurulmasına;
- Bugüne kadar Derneklerin ve kişilerin katkılarıyla Suriye’den Beyrut’a ve oradan Mersin limanına can güvenliklerini teminat alma adına getirilen sınırlı sayı da aile Eskişehir ve çevresine geçici olarak yerleştirilmiş, nakdi ve lojistik yardımlar için Eskişehir Derneği tarafından Yardım Kampanyası hesap numaraları açıldığı ilan edilmiştir. Söz konusu Yardım kampanyası hesap numaraları bilgisinin acilen kamuoyuyla paylaşılmasına;

3. Bugüne kadar gelmiş ve yakın zamanda Türkiye’ye gelmesi beklenen hemşehrilerimizin envanterinin tutulması ve akrabalarının onlara ulaşmalarının sağlanmasına;

4. Bilgi kirliliğinin ortadan kaldırılması için internette komite çalışmalarının yayınlanması ve bilgilerin doğrulanması amacıyla Konya Başühüyük Dernek Başkanı Ali ALTINKARÇACABA’ya sorumluluk verilmesine karar verilmiştir.

Türk ve Dünya kamuoyuna duyurulur. 31/12/2012-Ankara.
Saygılarımızla.

Eskişehir Kuzey Kafkas Karaçay Balkar Kültür Eğitim ve Yardımlaşma Derneği Yönetim Kurulu Başkanı Fevzi TEZCAN,
Afyonkarahisar Karaçay-Malkar Kafkas Kültür ve Yardımlaşma Derneği Yönetim Kurulu Nuriddin AYDOĞDU,
Ankara Gölbaşı Kafkas Birliği Derneği Başkanı Tolga GENCER,
Başhüyük Karaçay-Balkar Kültür ve Yardımlaşma Derneği Ali KARÇAALTINCABA,
Bolvadin Karaçay-Malkar Kültür ve Yardımlaşma Derneği Başkanı Fatma ÖĞÜT,
Çiftlikköy Kafkas Derneği Başkanı Murat ERDOĞAN,
Çifteler Karaçay-Malkar Kültür ve Yardımlaşma Derneği Yönetim Kurulu adına Metin DEMİRCAN
Türkiye Karaçay Malkar Dernekleri
Kriz Masası Yönetimi
İletişim Adresi: karacaykrizkomitesi@gmail.com

Suriyeli Karaçay-Malkarlılar Kriz Komitesi Üyeleri :
Selim İTEZ (Kriz Yönetimi Başkanı), Ufuk TUZMAN (İletişim ve Basın Yayın Sorumlusu), Tolga GENCER (Suriyeli mültecilerin koordinasyon sorumlusu), Ali KARÇAALTINCABA (Bilgi ve haber Merkezi) Ertuğrul Kıvanç KOÇ (Mültecilerle iletişim Sorumlusu), Hamit KÜÇÜKBATUR (Ankara Merkez koordinatörü), Akın ÖZBEK (Bölge Koordinatörü), Prof.Dr. Ufuk TAVKUL (Bölge Koordinatörü), Adilhan ADİLOĞLU (İletişim ve Haberleşme) Hacı Murat BERK (Kriz Yönetimi Eskişehir Bölge Sorumlusu), Metin DEMİRCAN (Bölge Koordinatörü).

T.C. ZİRAAT BANKASI
887-yunusemre/eskişehir
HESAP SAHİBİ: KUZEY KAFKAS KARAÇAYBALKARLILAR KÜLTÜR YAR.DERNEĞİ
HESAP ADI: KUZEY KAFKAS KARAÇAYBALKAR YARDIM
HESABI NO: 62953887-5002
IBAN: TR47 0001 0008 8762 9538 8750 02

USD-YARDIM HESABI
T.C. ZİRAAT BANKASI
887-yunusemre/eskişehir
HESAP SAHİBİ: KUZEY KAFKAS KARAÇAYBALKARLILAR KÜLTÜR YAR.DERNEĞİ
HESAP ADI: KUZEY KAFKAS KARAÇAYBALKAR YARDIM
HESABI NO: 62953887-5003
IBAN: TR20 0001 0008 8762 9538 8750 03

EURO-YARDIM HESABI
T.C. ZİRAAT BANKASI
887-yunusemre/eskişehir
HESAP SAHİBİ: KUZEY KAFKAS KARAÇAYBALKARLILAR KÜLTÜR YAR.DERNEĞİ
HESAP ADI: KUZEY KAFKAS KARAÇAYBALKAR YARDIM
HESABI NO: 62953887-5004
IBAN: TR90 0001 0008 8762 9538 8750 04

0 yorum: