rss
twitter
    Ne mutlu Türküm diyene!

İlk Türk Askerlerinin Paraşütle Kıbrısa İnişi



Yorumlarını okuduğumuz Meltem Uçar Hanım'ın babası da ilk inenler arasındaydımş. Kayseri'den havalanmış uçaklar. Bir müftü gelip dua etmiş hepsi için, helalleşmiş hepsi, gözyaşları içinde binmiş uçaklara askerlerimiz. İndikleri bölgeleri rumlar ateşe vermiş Türk askeri yansın diye... Meltem Hanım Rauf Denktaş'ın ağzından dinlemiş, Rauf bey anlatmış o çıkarma gününü... "Paraşütüyle inen askerlerin arasında dolanıyormuş askerler paraşütlerini topluyormuş bazı yerler yanıyor duman is içinde bir ovaya iniyormuş hepsi mesarya ovası sanırsam... Baktım telaşsız duran, sigarasını körükleyen bir teğmen durmuş etrafını seyrediyor... Rauf Bey demiş ki napıyorsunuz teğmenim? Nasılsınız? Korkmadınız mı bu yanan tarlaya inerken? Teğmende de demişki ben üniversite okumuş adamım hurafelere de inanmam! Ama yukardan inerken bize kanatlı beyaz atları olan yeşil sarıklı kılıçlı Osmanlı askerleri yardım etti... Ben ağladım arkadaşlar bunu Denktaş Bey anlatırken..."

0 yorum: